Sub comanda Lenovo, vânzările Motorola s-au dublat

de: Răzvan Băltărețu
05 02. 2015

Lenovo completează lista companiilor care își anunță rezulatele financiare, e în creștere, dar partea interesantă este divizia Motorola Mobility.

Motorola a înregistrat, în premieră, vânzări mai mari de 10 milioane de unităţi în acest trimestru şi va reintra pe piaţa din China. Motorola a ajuns în portofoliul Lenovo pentru aproape trei miliarde de dolari, iar anul trecut și-a dublat cifra de vânzări. Ultimul telefon de vârf lansat de companie este Moto X (2014), lăudat pentru design și sistemul ingenios de notificări. Lenovo vizează profitabilitatea în aproximativ patru până la șase trimestre pentru Motorola, conform comunicatului remis „Playtech“.

În prezent, PC-urile contribuie cu 65% la veniturile companie, dispozitivele mobile aduc 24%, iar segmentul Enterprise aduce 9% din veniturile totale. În urmă cu un an, PC-urile reprezentau 81% din veniturile Lenovo. Compania vinde foarte multe telefoane în China, dar soluția pentru exterior ar putea fi tocmai Motorola. Venitul trimestrial s-a ridicat la 14,1 miliarde de dolari, în creştere cu 31% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.

Cele două branduri de smartphone-uri ale Lenovo au avut împreună o cotă de piaţă de aproximativ 6,6%, în creştere cu 78%. Pe segmentul tabletelor, Lenovo a înregistrat o cotă de piaţă de 4,8%, cu 3,7 milioane de unităţi livrate, în creştere cu 9% faţă de anul anterior. Creşterea pe segmentul tabletelor a fost susţinută de lansarea dispozitivelor Yoga.